Χαιρετισμός Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης

Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι και συνεργάτες

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, τα τελευταία χρόνια, έχει επιδείξει αξιοσημείωτη εξωστρέφεια όσον αφορά τις δράσεις της και αποτελεί ένα ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας μας. Θεωρώ ότι αυτή η αλληλεπίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας με το κοινωνικό γίγνεσθαι αποτελεί ένα πολύτιμο συστατικό το οποίο μπορεί να συμβάλλει στον αποδοτικότερο σχεδιασμό και διαμόρφωση της περιφερειακής εκπαιδευτικής πολιτικής και θα εργασθώ ώστε να εδραιωθεί ακόμα περισσότερο. Υπό αυτό το πρίσμα αποτελεί για μένα μεγάλη τιμή και αισθάνομαι την ευθύνη που συνεπάγεται η ανάληψη της θέσης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης.

Η ευρύτητα του πνεύματος για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών θεμάτων, η ομαδικότητα, η μεθοδικότητα, η επίτευξη των στόχων που τίθενται κάθε φορά καθώς και η αποτίμηση και ανατροφοδότηση αποτελούν τα συστατικά εκείνα που θα οδηγήσουν την εκπαιδευτική κοινότητα της περιφέρειας μας σε ακόμα πιο δημιουργικές δράσεις και αποτελέσματα.

Όλοι μαζί, η εκπαιδευτική κοινότητα ως σύνολο αλλά και καθεμιά και καθένας μας ξεχωριστά, από όποια θέση και αν βρισκόμαστε να προσφέρουμε αυτά που μπορούμε – και μπορούμε πολλά! –για το σχολείο που ονειρευόμαστε: με ευτυχισμένα παιδιά, που θα ζουν χωρίς στερήσεις και θα μορφώνονται, ένα σχολείο δεμένο αρμονικά με την παιδικότητα και τις αναζητήσεις τους στον σύγχρονο κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα, ένα σχολείο με χαρούμενους εκπαιδευτικούς όταν πηγαίνουν και όταν φεύγουν από τη δουλειά τους.

Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι,

Ζούμε σε μια συναρπαστική εποχή με ιστορικά χαρακτηριστικά, μια εποχή που η διαρκής αλλαγή είναι το κατεξοχήν χαρακτηριστικό της. Το σχολείο, ως κατεξοχήν ζωντανό κύτταρο των κοινωνικών εξελίξεων δεν μπορεί να τις παρακολουθεί αμέτοχο, οφείλει να αλλάζει και να προσδοκά να κάνει όσα πρέπει για να δημιουργεί ευτυχισμένους και ελεύθερους ανθρώπους. Οφείλουμε να δώσουμε την απαραίτητη παιδαγωγική στήριξη στους μαθητές και στις μαθήτριες μας, στους αυριανούς πολίτες της ψηφιακής εποχής, για να αντιμετωπίσουν με επάρκεια τις ψηφιακές προκλήσεις που καλούνται να αναμετρηθούν – συχνά χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες.

Μέσα σε αυτό πλαίσιο, είμαι έτοιμος να συζητήσουμε ιδέες, προτάσεις, να συνεργασθεί η ΠΔΕ με φορείς της εκπαίδευσης, τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τις επιστημονικές ενώσεις αλλ και με φορείς της Κρήτης για να εκπονήσουμε δράσεις και προγράμματα παρεμβάσεων για τους μαθητές μας με διάφορα θέματα. Έχω πολλές ιδέες και σκέψεις και περιμένω και τις δικές σας για συνδιαμορφώσουμε το πλαίσιο των παρεμβάσεων μας.

Η εκπαίδευση είναι για όλους και όλες που την υπηρετούμε κάτι περισσότερο από την εργασία μας: είναι η ζωή και το μεράκι μας, είναι η καθημερινή κούραση όταν φεύγουμε από το σχολείο, είναι όλα όσα κάνουν τους/τις αναπληρωτές/ αναπληρώτριες συναδέλφους μας να αφήνουν οικογένειες και αγαπημένα πρόσωπα για να την υπηρετήσουν σε διαφορετικούς τόπους κάθε χρόνο, είναι όμως και η ικανοποίησή μας όταν βλέπουμε ευτυχισμένα πρόσωπα παιδιών στα σχολεία μας. Και όλα αυτά, συχνά δίχως τα απαραίτητα στοιχεία για να εργαζόμαστε πιο αποδοτικά. Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το ιστορικό στοίχημα κάθε κοινωνίας που θέλει να μαθαίνουν τα παιδιά της, δηλαδή να απολαμβάνουν αυτό το καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό και να εξελίσσουν τα πράγματα πιο πέρα από ό,τι μέχρι τώρα – και αυτό το έργο είναι στους ώμους μας.

Από την πλευρά μου θέλω να επισημάνω ότι ως Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης, θα δώσω προτεραιότητα στην ενδυνάμωση της λειτουργικής σχέσης μεταξύ της ΠΔΕ και των υπόλοιπων δομών εκπαίδευσης ώστε να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο ο σημαντικός ρόλος που έχουν να επιτελέσουν. Θα δώσω επίσης έμφαση στην ενίσχυση ενός πλαισίου αλληλοκατανόησης και συναντίληψης για την εδραίωση και ανάδυση μιας νέας συνεργατικής σχέσης, μεταξύ των δυο βαθμίδων της εκπαίδευσης, προς όφελος των μαθητών που αποτελεί και κεντρικό στόχο όλων μας.

Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι.

Είμαι πάντα διαθέσιμος να συζητήσουμε και να συνδιαμορφώσουμε απόψεις και προτάσεις. Όλοι μπορούμε να προσφέρουμε από κάθε θέση στην εκπαίδευση και κανείς, καμιά δεν περισσεύει!

Η 25χρονη εκπαιδευτική εμπειρία μου έως τώρα έχει συνοδευτεί από την πολύχρονη υπηρεσία μου στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου τα 20 από τα 25 χρόνια που είμαι εκπαιδευτικός και υπηρετώ σε αυτό το σχολείο. Είναι ένα δημόσιο σχολείο που έχει ως αρχές την ομαδικότητα, την εξωστρέφεια, τη δημιουργία, την προσήλωση στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και του προσωπικού του και τη καινοτομία. Όλα αυτά, είτε τα έχω υλοποιήσει ως εκπαιδευτικός, είτε τα έχω υποστηρίξει ως Διευθυντής γιατί αφορούν εκπαιδευτικές αρχές οι οποίες είναι συναρμοσμένες με την αντίληψη μου για την εκπαίδευση και συνοψίζονται στις λέξεις:

Όραμα, ομαδικότητα, υπευθυνότητα, μεθοδικότητα, αποτελεσματικότητα.

«Με λογισμό και μ΄όνειρο», επιζητώ και προσδοκώ τη βοήθεια όλων για να μπορούμε να αντικρίζουμε τα μάτια των παιδιών ήσυχοι ότι προχωρήσαμε έτσι ώστε να κάνουμε «τα όνειρα να πάρουνε εκδίκηση».

Τα καλύτερα να είναι πάντα μπροστά μας!

 

 

Εμμανουήλ Καρτσωνάκης

 

Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης

Σύντομο Βιογραφικό

Ο κ. Εμμανουήλ Καρτσωνάκης σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε. του ΤΕΙ Κρήτης (1982-1985), στη συνέχεια στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης (1985-1989) και ακολούθησε η εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής του στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης στην Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών (1989-1994). Εργάζεται στη δημόσια εκπαίδευση από το 1990. Τα 20 από τα 25 χρόνια υπηρεσίας του υπηρέτησε στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου, όπου από το 2015 ήταν διευθυντής. Το διάστημα 2008 – 2009 διετέλεσε πρώτος Υποδιευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Σχολείου Ευρωπαϊκής Παιδείας στο Ηράκλειο.

Έχει εργασθεί ως Επιστημονικός Συνεργάτης σε τμήματα του ΤΕΙ Κρήτης (1995-2011) και μέλος του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (2006-2018) ενώ έχει διδάξει και σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια με υποτροφίες ως Επισκέπτης Καθηγητής. Έχει παρουσιάσει πολλές εργασίες σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια, έχει 35 δημοσιευμένες εργασίες σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, Κριτικός Αναγνώστης σε επιστημονικά συγγράμματα, έχει συγγράψει βιβλία ενώ έχει μεταφράσει και επιστημονικά βιβλία. Έχει διατελέσει μέλος σε επιτροπές συνεδρίων, ανεξάρτητος κριτής εργασιών σε ξένα επιστημονικά περιοδικά και μέλος σε πολλές επιστημονικές ενώσεις.

Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά έργα της ΓΓΕΤ, έχει μεγάλη εμπειρία σε ευρωπαϊκά προγράμματα ως εξωτερικός αξιολογητής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΙΚΥ και του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για το πρόγραμμα Erasmus+, έχει συμμετάσχει σε επισκέψεις μελέτης στελεχών εκπαίδευσης ARION, έχει συντονίσει σχολικές συμπράξεις του ευρωπαϊκού προγράμματος Σωκράτης και έχει εκπροσωπήσει την χώρα μας σε εκδηλώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Σωκράτης (2000-2006). Έχει διατελέσει Προωθητής του προγράμματος Σωκράτης για την Κρήτη (2000-2006) και Πρεσβευτής για το πρόγραμμα etwinning (2005-2012) .
Έχει συμμετάσχει και συντονίσει πολλά προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων στα σχολεία που δίδαξε. Επιμορφωτής στο ΠΕΚ Ηρακλείου (1995 -2011), έχει συντονίσει επιμορφωτικά προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Γνωρίζει άριστα αγγλικά.
Ασχολείται με την καλλιτεχνική φωτογραφία, είναι διεθνής φωτογράφος μέλος της Fédération Internationale del Art Photographique(FIAP),έχει λάβει τους τίτλους A.FIAP, E.FIAP και E.FIAP/bronze. Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας ενώ έχει οργανώσει και ατομική Έκθεση φωτογραφίας (2018). Φωτογραφίες του έχουν βραβευθεί σε διεθνείς φωτογραφικούς διαγωνισμούς και έχουν αναρτηθεί σε φωτογραφικές Εκθέσεις πολλών χωρών. Είναι παντρεμένος με την Μαρία Βασιλάκη και έχουν δυο παιδιά, τον Κώστα 30 και την Ιωάννα 23 ετών.